Instagram
söndag 28 maj 2017

Med ett gäng vitklädda kvinnor på stan

Det var en riktigt varm och svettig dag igår, men precis när det började bli lagom temperatur för mig var det dags för AW (vilket eventuellt inte var så mycket after work egentligen då jag inte tror någon av oss jobbat så värst under dagen...)  på stan med ett gäng vackra kvinnor klädda i vitt. 
 Vi startade kvällen och möttes upp för lite bubbel på Johan P, i den sköna skuggan. På bilden ovan ser ni Nicole, Lena och Mathilda och samtalsämnet var inte ett dugg politiskt korrekt haha så det är 
inte ens värt att nämna (det är så man matar trollen har jag hört..). 
Denna bilden lånade jag av Emma, då jag inte är så bra på att fastna på bild när jag själv bloggar. Men den där klänningen var lite av en halleluja moment när jag hittade då jag blev lite kluven när temat för kvällen var White Party och jag inte direkt är lätt att klä just nu. Klänningen låg undangömd på vinden bland andra kläder jag inte velat göra mig av med men som inte riktigt passade för en tid sen, och köptes för en herrans massa år sedan i Thailand för runt åttio kronor om jag minns rätt. 
Känslan när man hittar plagg som inte är mammaplagg som passar är rätt härlig faktiskt :) 
Emma fotar Caroline på väg till nästa ställe. 
Nästa ställe var då uteserveringen på Savoy, där vi satte oss i solen och skålade i goda somriga drinkar. 
Där hängde vi resten av kvällen. Emma försökte bland annat rädda svensexan vid bordet intill. 
Det fotades en del, som det görs när vi ses.
De andra fotade nog maten betydligt bättre än mig, jag tog några få bilder men var mest upptagen med att plocka av allt och smaka och äta. 
För oh my så gott det var! 
Det som framför allt gjorde mig väldigt pepp var en chevrémögelost som de hade på sin ost- och charktallrik. 
Alltså verkligen to die for, speciellt på en bit av deras foccacia. 
Dör. 
 Plötsligt dök en surrikat upp, tydligen hade den hängt på Savoy i en månad men nu återfick Mathilda  den äntligen. Han heter Reine för övrigt, och efter att ha sett Mathildas snapchat kunde man se att Reine fick hänga med ut och dansa långt efter att jag lämnat sällskapet :) 

När klockan närmade sig tio begav jag mig hemåt, och möttes där av ett annat festligt sällskap då Skejtaren och ett par av hans vänner samt Malin var där och festade efter skejttävlingarna (alltså Malin hade då inte varit på skejttävling, men de andra hade..). 
Så kvällens festliga stämning fortsatte ett litet tag till. 
Den sista delen dock helt odokumenterad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins