Instagram
torsdag 11 maj 2017

Förkylningstips för svåra nätter

Det var verkligen en dunderförkylning jag har fått denna omgången.. jag fick igår meddela jobbet att jag kastar in handduken och håller mig hemma resten av veckan då jag inte ser en möjlighet att jag skulle vara frisk innan helgen. Dock har jag sovit lite lite bättre denna natten, vilket känns som ett ljus i tunneln i alla fall. 
och på tal om jobbiga förkylningsnätter vill jag tipsa om en grej som underlättar livet rejält när man mår dåligt. 
Att koka te och ha på termos bredvid sängen under natten. Så när man vaknar av hosta/halsont och känner att det behövs något varmt i halsen så slipper man gå upp och fixa, bara att sätta sig upp i sängen och hälla upp. 
Det kan ju låta väldigt enkelt, och det är det ju egentligen, men mitt i natten när man mår dåligt så är det faktiskt guld värt att slippa resa sig upp och gå ut i köket för att fixa. 
 Jag använder skejtarens lilla klistermärkesprydda termos, den är lagom storlek :) 
och som ni ser så är soffan fortfarande utan klädsel. Det är så livet ser ut just nu.
Förhoppningsvis har vi någorlunda ordning på både hemmet och hälsan till helgen. 
Det är målet vi siktar på i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins