Instagram
onsdag 17 maj 2017

Lite sjukskrivning och tejp

Från och med nu jobbar jag lite mindre än vanligt, nämligen 75%. Jag blev igår deltidssjukskriven på grund av foglossning och ni ska veta att det är väldigt skönt att veta att jag nu kommer ha lite mer tid till återhämtning, då det inte är helt lätt att ta hand om små barn med den stora magen, oavsett hur mysiga de må vara. Det kommer nog underlätta mer än bara fogarna tänker jag också, då jag på sistone har behövt vila betydligt mer än vanligt.. antar att jag helt enkelt är på väg mot tredje trimestern och det är ju rätt så väntat att det inte precis kommer bli enklare med tiden. 
Men jag tycker ändå att jag klarat mig rätt bra hittills. 
 Stödet på handleden är ett litet test från min sida.. då jag googlat lite och sett att det tydligen är vanligt med karpaltunnelsyndrom vid graviditet, men nu räcker det med läkarbesök för tillfället så vi testar att linda lite istället med skejtarens tejp som han använder till gymnastiken (även gjord för hästar tydligen). 
Så med lite hjälp och lite mer vila knallar vi vidare, magen och jag. 
Knallar vidare mot ledigheten som bara är en dryg månad bort. 
Så skönt det ska bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins