Instagram
onsdag 24 maj 2017

Det jag längtat efter

Har ni långhelg nu? Det har inte jag. Men vi är ju i alla fall lediga imorgon, och på fredag blir det nog en ganska lugn arbetsdag ändå. 
Så lite extra chill är det just nu. 
Det jag längtar efter nu är egentligen detta, som jag fick uppleva i helgen. 
och om meteorologerna har rätt så bör det kunna bli ännu en liknande helg. 
Värme, solsken och chill. 
Det är allt jag behöver just nu. 
Just denna bilden kände jag verkligen sammanfattar så mycket längtan som faktisk inträffat.

  • Sommaren är här, med värme och allt. 
  • Ledighet, på bilden är det ju helg, och nu är det extrahelg mitt i veckan, och det är helt ljuvligt. 
  • Jag kan njuta i min egen trädgård. Jag har ju faktiskt längtat efter att ha trädgård sen jag lämnade mitt förra hus. Det är ju något särskilt med känslan av att gå ut barfota på sin egen gräsmatta. 
  • Där är en bebis i min mage, en mycket efterlängtad sådan, som ofta sprattlar och sparkar så fort jag lägger mig ned.
  • Där är ett lugn över stugan nu, som innebär att vi kan sitta ned och vila utan dåligt samvete över att där är hundra saker som måste göras bara för att vardagen ska fungera. Där är ju grejer kvar såklart, men det är inte akut, inte ens nästan. Det viktigaste nu är att vila och njuta lite av det vi faktiskt åstadkommit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins