Instagram
söndag 14 maj 2017

En riktig sommarhelg

Detta blev en riktig sommarhelg, och vi har verkligen njutit till fullo av den. I stugan är det i stort sett färdigt, det är undanröjt och städat, mycket tack vare skejtaren som var rastlös nog att få det gjort i ett nafs medan jag vilade i solen och umgicks lite med Malin i trädgården (man är ju ganska sällskapssjuk efter en veckas sjukskrivning och isolering!). 
Men jag är ändå nöjd med vad jag fått gjort denna helgen, då jag fick gjort det viktigaste.
Planteringarna!
Vi är lite sent ute, men det var liksom inte läge att stå och plantera grejer i kalla mars/april medan stugan var i kaos och där var grejer överallt.. så nu får vi se hur det tar sig när jag planterat så sent. och då jag egentligen inte alls kan något om sånt här så gick jag lite på känsla. Vissa fröer förplanterades, och vissa hamnade direkt i jorden (fast det stod förplantering på paketet, det skulle ju liksom gjorts i april redan..). 
Så nu får vi ser hur det går helt enkelt. 
 just zucchini och cocktailtomater hade vi så det räckte och blev över förra året, så vi körde på en repris. Visserligen fick vi då färdiga plantor av mina föräldrar, som hade grott dem i sitt växthus.. men som sagt, vi ser vad som händer nu. I värsta fall får vi ju köpa färdiga plantor helt enkelt, men det vore ju kul om vi lyckas med några enstaka.. 

Jg har kvar att plantera litegrann, men då bara sådant som jag vet att jag kommer lyckas med, som rädisor.. det är ingen konst. Men då måste jag först rensa rabatten och det var jag inte så pepp på idag. 
Vi tar det väldigt lugnt nu. Preggofart liksom. 

Nu är jag hemma i lägenheten igen. Skejtaren är på gymnastik och jag känner mig lite solvarm på huden och mör i huvudet och kroppen efter helgen (och förmodligen efter hela veckans sjuka). 
Jag ska helt enkelt bara ta det lugnt, förbereda mig mentalt på en arbetsvecka och låta sömnen komma över mig när den känner för det.. vilket förmodligen är väldigt snart om jag inte misstar mig.. 
SparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins