Instagram
onsdag 10 maj 2017

Att få plats med magen i sommarkläderna

När kroppen och hjärnan tröttnat lite på att vara stillasittande häromdagen kände jag att jag behövde göra något vettigt, fast ändå inte alls ansträngande. Så jag tog och provade lite kläder! Jag har ju en ikeapåse full med sommarkläder som jag inte vet om jag kommer kunna använda i sommar eller inte, och när jag packade den hade jag liksom inte så mycket mage så det var inte lönt att sortera då. 
Nu har jag ju magen. 
Så det är lite kul att se vad som kan fungera till sommaren, och samtidigt längta lite till den dagen när majvädret väljer att permanent vända till sommarvärme istället för det här flamsiga och kyliga vi har nu. 
Jag fotade ett par grejer, tänkte egentligen fota mer, men sen kom jag på att jag inte orkade göra det ordentligt (ställa upp kameran, fota hur många bilder som helst, fixa hår och smink..) så jag gör hellre det när jag är lite friskare. 
Men detta linnet var nog det jag blev mest pepp på. Jag var lite osäker på att det skulle fungera med tanke på hur stora brösten blivit på sistone.. Men jodå, det fanns gott om plats för allt som vuxit :) 
Shorts var lite svårare.. Jag älskar shorts på sommaren men det blir nog en klänningsommar för mig detta året då jag nog inte kan knäppa några shorts alls. 
När jag packade kläderna innan magen hade ploppat ut hade jag nog inte riktigt koll på att magen faktiskt växer mer än bara rakt fram, det är liksom ändå hela omkretsen som påverkas. 
Kan också nämna att jag inte hade tänkt kombinera just detta linnet med de shortsen på riktigt, det var bara just vid testtillfället :) Lite missmatchat även för min smak det :)

Men ja, jag hittade faktiskt en hel del kläder som kommer fungera jättebra, och en del som kan packas till en annan säsong när min kropp bara är min egen igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins