Instagram
torsdag 10 december 2015

Min lilla lus och jag

Igår hade jag en lite romantiskt julig idé om att jag efter jobb skulle hem och baka saffransbullar med julmusik på högsta volym och liksom förlora mig själv i julkänslan, men icke. Istället ändrades planerna till at behandla håret för de löss jag lyckats dra till mig på jobbet. 
Jag fick känslan av att jag inte borde baka med löss och lusmedel i håret. 
Lite av en sanitär olägenhet kanske. 
Anyway. De verkar vara borta nu. Efter frekvent kammande.. 
Men jag fortsätter kamma. Har aldrig haft löss förr, vet inte om jag hade mer än en eller två men nu när det går på jobbet vet man aldrig när de där jäklarna hoppar upp på en.. 

Så nä. Julbaket fick vänta, och det får vänta ytterligare. Ikväll sitter jag lite mer bänkad vid nobelbanketten, och imorgon vankas det julfest med jobbet. 
Men snart lär vi väl få till det där med julbak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins