Instagram
tisdag 15 december 2015

Årets julbak har gått av stapeln

Igår, lite sent, började jag det årliga julbaket med saffransbullar. Jag började först vid 19 tiden så med all jäsningstid var jag ju inte färdig förrän ganska sent, men nu är det i alla fall igång!
och i köket har jag massor av goda bullar med mandelmassa i, de är verkligen supergoda!
 Samtidigt som jag väldigt sällan bakar så tycker jag det är rätt trevligt när jag väl gör det, dessutom har jag fått en köksassistent av mamma vilket gjorde det hela betydligt lättare. 
Receptet tar jag som vanligt från Victoria på Matplatsen, så all cred till henne för att få igång mitt årliga bakande ;)
 Det som underlättade betydligt också i år var förberedelserna. Det underlättar verkligen att göra så som de gör på matlagningsprogrammen på tv. Ta en stund innan du börjar och mät upp allt i små skålar. Så slipper man hålla på att mäta och dubbelkolla måtten medan man är mitt uppe i själva bakandet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins