Instagram
onsdag 9 december 2015

Kära tomten...

Tjena gamle kompis, minns du mig? Jag brukar ju inte skriva så ofta, men jag försöker ju hålla kontakten minst en gång om året... det kan man ju tycka är liiite mer än vad du gör.. men det är lugnt, no hard feelings, jag förstår att du har en del att stå i så här års. 

Ja det är ju det här med önskelista. Frågorna börjar hagla in från alla håll om var jag önskar mig, och jag brukar ju alltid få tunghäfta. Då tänker jag oftast att jag ju brukar köpa det jag vill ha själv.. och jag är ju så nöjd och glad i mitt liv.
Men så när jag tänkt efter en stund så brukar jag komma på lite andra tankar. Alltså, jag är helt för det här med fred på jorden, mänskliga rättigheter och jämställdhet åt kvinnor liksom, men det säger ju sig självt. 
Det andra är sånt som inte säger sig självt. Som att jag tydligen önskar mig en del köksprylar i julklapp. 

Som en Crock-pot till exempel. Om jag förstått det rätt så slänger man i lite ingredienser där innan jobbet, sätter den på låg värme och när man kommit hem ligger där typ pulled pork eller nåt.. det låter ju toppen eller hur tomten? 
Sen har jag ju kollat massor på Masterchef, och en sån här grej som alla bara automatiskt vet hur man gör är egen pasta... Jag vet inte alls hur man gör, har aldrig provat. Men jag vill testa mina skills och då behöver jag ju en pastamaskin. Såklart. 
Sen när man funderar på det jag skrev sist, att stiga upp tidigt på morgonen. Då tror jag att detta hade gått lite lättare om kaffet börjar bryggas innan väckarklockan ringer, så att jag får nykokt kaffe på direkten när jag vaknar. Det känns som någonting jag verkligen behöver. En bryggare med timer alltså. 
Sen var det en grej till på tal om pasta, ibland får jag ju lite sån där 'inget mjöl i påsen'-period och då är vanlig pasta inte så godkänd ju.. men med en sån här grej som gör fina spiraler av grönsaker som zucchini, morot eller whatever. 

och förresten, när jag nämnde det här med timer på kaffe för Skejtaren så snurrade han istället in sig på en kapselmaskin, rättare sagt en Nespressomaskin helst eftersom han jobbat med att sälja sådana och kunde säkra sig om kvalitén på den. 


 Men jag känner mig lite villrådig. Det känns ju trevligt att få kaffe på ett knapptryck, visst. Men det känns också väldigt trevligt att kunna känna doften av kaffe redan innan man vaknar. Sen såg jag att den där Tassimomaskinen var på rea nu.. och då gillade jag ju den automatiskt, bara för att jag fungerar så.. kan inte hjälpas liksom. 
Vad tycker du? 
Kapsel eller Timer? 
Nespresso eller Tassimo? 

Utöver detta vill jag kanske inte ha så mycket mer. 
Eller haha det stämmer nog inte alls. Jag vill ha massor. Men det får bli ett annat inlägg :) 

alla bilder från Kitchentime.se, inte alls i samarbete faktiskt, de bara råkade sitta inne med alla grejerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins