Instagram
lördag 19 december 2015

Den där julkalendern alltså

Jag minns inte att jag någonsin följt en julkalender. Jag har säkert gjort det, men till skillnad från många andra har jag inget minne av det och därmed ingen favorit genom åren. Men detta året blev det ändring på det. 
Jag älskar denna kalendern!
Den är ju inget för ett- och tvååringarna på jobbet, så jag som jobbar på småbarnsavdelningen har inte sett den med barnen. Jag har försökt men det var ingen hit. Men jag vet att de äldre barnen tittar, och jag tittar varje dag när jag kommer hem från jobbet.
 Den är så himla bra! 
Både skejtaren och jag är helt sålda, vi sätter igång svtplay oftast direkt efter jobbet för en kvarts humoristisk historielektion. 
Det var ju roligt tyckte jag hur de i första avsnittet skulle ha ett 'Blot', alltså en slags vinterfest. Detta går jag och min familj på varje år med isländska föreningen, det är ju fortfarande en isländsk högtid. Mycket av maten de åt då för länge sedan, inälvsmaten som barnen i filmen ibland rynkade näsan åt är sådant jag är uppvuxen med och tycker är så himla gott! 
Så det är kanske en blandning av historia och igenkänning liksom. 
Hur som helst tycker jag att den är fantastisk. 
För en gångs skull så kommer jag minnas att jag har följt en julkalender från början till slut. 
Att det sen tog trettio år är sin sak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins