Instagram
lördag 26 december 2015

Julafton 2015

Jag har inte tittat in här på några dagar nu, och det är inte på grund av tidsbrist utan helt enkelt någon slags semestermode jag hamnat i. Igår hade jag hunnit hur mycket som helst om jag velat, men istället var det totalt soffläge och typ fyra hela filmer som betades av under dagen.. Riktigt så avslappnat ska det dock inte vara mer, sådant soffläge gör mer ont än nytta kände jag i ryggen idag. Men jag är i alla fall väldigt avslappnad och ostressad. och det är ju skönt att starta en ledighet med den känslan. 

I torsdags var det ju julafton. Skejtaren och jag spenderade julen hemma hos mina föräldrar med sedvanligt isländskt julbord som jag alltid längtar till. Efter maten tog vi en liten utflykt hem till min bror och hans fru där de firade med hennes sida av familjen. 
Vi ville ju inte missa när tomten skulle komma. 
och reaktionerna från barnen när han gjorde det. 
Tomten som denna kvällen pratade med irländsk brytning hade jättemånga paket till stora, små och även hunden Sigge. 
Agnes var mycket peppad på det här med tomten. Hon tog gladeligen emot paket efter paket och satt spänt och väntade medan tomten läste upp vad som stod på etiketterna. 
Vissa andra, som lille Erik här (min svägerskas systerson) var inte alls särskilt intresserad av tomten, men roade sig på annat vis :)
 Minstingen Evi Soffia skickades mest runt från famn till famn. Man vill ju inte släppa ifrån sig henne när man väl fått henne. 
 Efter julklappsutdelning och lite mingel tog vi oss tillbaka hem till mina föräldrar för efterrätt och julklappsutdelning, och det var en hel del grejer som fick följa med hem till Malmö sen igen på kvällen. En hel del är dessutom matrelaterat.. men mer om klapparna i ett annat inlägg. 

Idag är det dags för familjemiddag igen, denna gång med hela min familj samlad hemma hos föräldrarna. Med syskon, respektive och barn. Typ hundra pers, ungefär. 
Eller kanske tjugo, men det är typ samma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins