Instagram
lördag 8 april 2017

Vi tar lördag istället

 Jag vaknar som gräsänkling idag, till en mulen lördag och det känns som molnen hänger bildligt likväl som bokstavligt över denna helgen. Jag startar min dag med kaffe på sängen och varvar allvaret på nyhetsmorgon med inte alls lika allvarliga youtubeklipp som lättar upp stämningen en del medan jag planerar och funderar på vad denna lördag ska fyllas med. 
Skejtaren är iväg på gymnastikläger som ledare och kommer hem först imorgon vilket gör det lite mer komplicerat att gå till stugan och jobba, inte för att jag inte kan renovera själv, men mycket av det som behövs göras nu kräver att lyfta många tunga köksstommar och nja, där är det lite kört när jag är själv tyvärr. 
Annars har vi ju faktiskt ett hem just här också som hade behövt förberedas lite för Bebis, och jag börjar bli mer och mer sugen på att få i ordning ett barnrum, även om jag inser hur onödigt det är för en så liten bebis att ha ett helt rum för sig själv när hen är nyfödd. 
En liten utflykt till stan blir det i alla fall för att unna mig något jag tänkt på länge.
Men nu ska jag fortsätta klura vidare på vad jag egentligen vill med denna mulna lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins