Instagram
söndag 9 april 2017

Solsken och snaaart ett kök

Det har varit så soooligt idag! Helt underbart väder, och det kändes när jag vaknade att jo, det får nog bli stugan idag. Jag var där redan vid lunch och efter en dag i solen ser jag ut som ni ser nedan:
Ja ungefär så soligt var det. Med tanke på hur röd jag är på bringan och varm om pannan (och fingrarna konstigt nog..?) så är det nog läge att börja med solkräm nu. 
Men det som blev gjort idag var faktiskt en hel del. 
Ska vi kika?
(alla bilder är mobilbilder, därav kvalitén..)
 Vår solbänk har blivit målad! Denna fick vi gratis via Facebook förra sommaren, då en annan kolonist på området inte längre ville ha den. Jag tyckte den var ljuvlig och nu har den alltså blivit ljusgrå istället för flagnat grön. 
 Under tiden som bänken torkade kom Fi och Malin, och då blev det fika i solen. 
Bara det, att fika i solen. Det är ju helt underbart! 

Sen snickrade jag lite. Eller ja, jag satte upp de första reglarna som ska bära upp köksstommarna. Äntligen så kommer saker på plats och jag kan se målet så himla nära. 
Snart kan vi sätta på vattnet! och då blir allt så mycket enklare. 
Framför allt så kan vi börja städa i stugan haha, där är så sjukt dammigt just nu att jag verkligen ser fram emot att storstäda!
Som sagt så hamnade ett par reglar på väggen, och jag gjorde så mycket jag kunde innan batteriet på skruvdragaren hade gjort sitt, då var det helt enkelt läge att dra hemåt igen. 
Att hålla lite söndag, varva ned inför en ny arbetsvecka, om än en lite kortare sådan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins