Instagram
fredag 14 april 2017

Stök, bök och bebisprylar

Glad påsk! och Glad ledighet för er som har turen att kunna ha några dagars vila så som jag har. Jag lämnade jobbet innan klockan ens blivit tio på förmiddagen igår, och redan då startade alltså min ledighet. Väldigt efterlängtat och nu ska jag tillbaks först på onsdag. 
Dessutom har vi ungefär inga planer, vilket också är superskönt!
Eller ja, Skejtaren har planer nu i några dagar att titta på skejttävlingar som hålls i Malmö nu, men det tänker ju inte jag göra, så jag tänker i alla fall ta dagarna som de kommer och göra vad som faller mig in. Förmodligen är det ju att fixa i stugan de flesta dagar, men när vädret är lite sugigt så kanske jag låter bli. Vi får se helt enkelt. 
Igår blev det lite av båda delarna faktiskt. Men på hemmaplan började jag faktiskt rensa och röja i rummet som ska bli bebisens. 
För jösses vad där är stökigt! 
Jag har börjat tvätta alla kläder som vi fått och köpt, för att kunna sortera dem sen tänker jag. Vi har ju väldigt varierande storlekar så det känns smart att kanske lägga undan det som inte är aktuellt förrän Bebis är ett halvår och se hur mycket vi behöver skaffa av det småttiga. Det är ju inget som är akut, vi har gott om tid på oss, men det är just därför jag vill göra det nu. 
Vi stressar inte, och just nu så mår jag bra i graviditeten och det vet man ju aldrig om det vänder längre fram. 
Såhär har det sett ut i ett tag. En massa stök och grejer som ska hamna någonstans men det är liksom inte riktigt klart ännu så därför hamnar allt på skrivbordet och på golvet...

Så detta rum startade jag med att rensa igår. Jag gjorde som jag gjort någon gång innan, och satte upp ett mål för mig själv. 
Minst en påse grejer ska slängas varje dag. 
Då bör det ju gå framåt, sakta men säkert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins