Instagram
söndag 16 april 2017

Stugsöndag, solbäddar och snaaart ett kök

Ni kanske kan gissa att vi varit i stugan idag, det har ju varit solsken sen vi vaknade och även om det var lite kyligt så gör solen det ganska mycket enklare att komma igång. 
Så idag har vi varit riktigt flitiga faktiskt. 
Jag har varit i trädgården, haft hängslebyxor på mig (varken dessa eller mina andra snickarbyxor kan jag knäppa längre, men dessa hålls uppe lite bättre i alla fall..) och målat solbäddar. 
Den som tidigare ägt dem har valt att måla dem såhär:
Alltså två nyanser, mörkblå och mörkgrön. 
Hur tankarna har gått där är lite oklart, men jag funderar på om det inte kanske gjordes på nittiotalet vilket gör färgvalet lite mer förståeligt, då kanske det till och med var lite trendigt, vad vet jag. 

Men nu har jag börjat förändra det för att passa våran smak istället.
En ljusgrå nyans, som gör betydligt mindre väsen av sig. Solbäddarna kommer smälta in lite med huset som har ungefär samma färg. 
Jag råkade ta en selfie när jag skulle filma en snutt, så hej hej! 
Titta titta det blir ett kök!!! 
Skejtaren bygger reglar som köksstommarna ska sitta på. Jag började fixa med det häromdagen men konstaterade ganska snabbt att det inte var en bra idé. Jag var inte tillräckligt noggrann och hade inte tillräckligt med tålamod att göra om och göra rätt när jag gjort fel, så jag kände på mig att det var lika bra att låta skejtaren ta denna biten. Han är noggrann. Jag hade bara blivit irriterad. 
Men det passar oss nog rätt bra såhär då han tycker det är fruktansvärt tråkigt att måla och tapetsera medan jag helst inte gör annat, och han har ju mer en fallenhet för att snickra och såga än vad jag har, så det kan han fixa betydligt bättre än mig. 

Sen drog vi hem till Skejtarens föräldrar och åt lite påskmiddag vilket var skönt efter att ha jobbat effektivt hela dagen. 
Nu sitter jag på soffan, varm om kinderna efter dagens solsken och trött i benen (tror det kanske kan vara läge för stödstrumpor..?) men väldigt peppad på att ta till vara på den lediga morgondagen och få ännu mer gjort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins