Instagram
söndag 2 april 2017

Vår i luften och tapeter på väggen!

Jösses vad denna helgen kommit och gått, och under tiden har jag knappt ens öppnat datorn en enda gång.. Mest för att jag haft fullt upp vilket dessutom innebär att jag i stort sett däckar så fort jag kommer hem.

Men vad har helgen bestått av då? 
Jo, vår och värme framför allt. Fredagen avslutades i parken med Malin och Fi, vi möttes upp och hade bestämt att vi skulle ha after work i solen. Sen är vi ju som vi är när det gäller att planera så vi var ju inte på plats i parken förrän efter 19 så det var inte så mycket värme och sol vi fick.. men det var ju mysigt ändå. Det är i alla fall den tiden vi har framför oss, att träffas och umgås i parker, sola i gräset och ha picknick. 
Som vi har längtat! 

Lördagen var utan foto, men den spenderades i stugan. Då fick Skejtaren en hel del gjort, och jag satt nog mest ute i solen och pratade med Malin som hälsade på en sväng. 
Men ännu en gång, vi satt ute i solen, och det här vårvädret gjorde mig varm om kinderna :)
På kvällen gick skejtaren och jag på middag hos Sanna, och efter att ha varit i stugan hela dagen så var det väldigt tacksamt att slippa laga mat själv :) 

Idag har vi jobbat hårt ska ni veta! 
Hela köket är nu tapetserat med renoveringstapet, så väggar och tak är färdiga att målas! Eller ja.. tapeten måste torka i 48 timmar.. men taket kan målas, och vissa väggar som inte har tapet kan målas.. så det är morgondagens projekt. 
Men jag är väldigt imponerad av oss faktiskt. Idag har vi varit i stugan sen innan lunch, och nu är det bara ryggläge i sängen som gäller för detta preggot.. 
Nöjd med dagen men trött och öm i kroppen är jag. 
 Imorgon kör vi på igen då vi båda är lediga, och koloniområdet officiellt öppnar för säsongen (alltså sätter de på vattnet, dock inte hos oss eftersom vi inte är redo än). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins