Instagram
lördag 4 mars 2017

Never ending story (dvs mina kläder...)

Lite pö om pö har jag försökt få ordning på detta extrarum som ska bli barnrum så småningom. Jag är tidigt ute kanske men det är nog tur det med tanke på vilket projekt det visat sig vara.. Så jäkla mycket grejer vi har! och när jag säger vi menar jag tyvärr mest mig själv då skejtaren snarare är en sån som gör sig av med grejer han inte längre använder.. jag spar ju på allt. 
Får nog lägga av med det där.. 
Samtidigt som jag försöker sortera grejer att bli av med så tillkommer det ju hela tiden lite nytt, som kläder, säng, täcken filtar, mobiler och sådant bebisrelaterat som snälla vänner och familj bidrar med, och allt är ju så fint och roligt att jag bara blir mer angelägen om att få ordning på torpet snarast. 
Är det detta som kallas nesting, eller att jag bygger bo liksom? Eller är det snarare bara en vettig reaktion på att ha ett rörigt hem och en bebis på väg som ska sova någonstans..?
Svårt att avgöra. 
Så här har vi stöket som just nu är ett hyfsat organiserat stök. Kläderna jag sorterat har hamnat i tre kategorier.
  1. Det jag inte längre vill äga. 
  2. Det jag gärna vill äga men inte kommer kunna använda förrän magen är borta.
  3. Det jag nog får på mig under en del eller hela graviditeten men jag måste testa det först innan jag packar in det i garderoben. 
Sen har jag det jag inte gått igenom ännu. Så där är en del som ska organiseras.. 
Som tur är har i alla fall orken kommit tillbaks rätt bra, förhoppningsvis orkar jag ägna en liten del av lördagskvällen åt att fortsätta. Jag passar på när de dåliga låtarna är igång på mello (vilket tyvärr är ungefär hela programmet...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins