Instagram
måndag 20 mars 2017

Hemmagjord belysning

En idé jag haft i mitt huvud i ett tag blev igår verklighet. Vi hade lite hyllkonsoler i stugan som inte blivit använda och en hörna i lägenheten som var mörk och hade en lampa med glapp i elen som vi inte längre ville/vågade använda.. så den kombinationen fick leda till att en ny lösning ordnades. 
 En sladd och kupa köptes på Clas Olsson, och en liten halogenlampa eller något (som var aningen för stark i sitt ljus visade det sig så vi får byta ut den). Sen som sagt en hyllkonsol från ikea som knappt kostar något alls. 
Som på bilden ovan såg det ut innan. Med stök och allt. 
Väldigt frustrerande att ha en lampa stående som inte kan tändas.. Det behövdes belysning just i den hörnan, då vi har punktbelysning överallt i vardagsrummet och nästan aldrig tänder taklampan. 
Jag blev rätt nöjd om jag får säga det själv. Jag funderade lite på om jag skulle måla konsolen vit, och det kan jag nog fundera vidare på i ett litet tag. Men för tillfället är jag nöjd med att ha den träfärgad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins