Instagram
torsdag 9 mars 2017

Att återfå morgonen

Jag är så glad åt hur jag mår just nu (ta i trä och sånt, det kan svänga rätt fort nuförtiden..) men jag är nog inne i det som kallas "spökveckor" i graviditeten nu vilket innebär att de flesta symptom har försvunnit, och med det så har tröttheten helt ändrat karaktär. 
Alltså kan jag åter igen vakna i tid på morgonen, alltså i hyfsat god tid för att kunna sitta en stund och njuta av kaffet innan jag måste göra mig i ordning för jobbet. 
Det enda jag numera tvingas avsätta tid till är att äta frukost (måste äta regelbundet, annars mår jag jättekonstigt) och att klä på mig. Nu när magen växer blir det svårare och svårare att hitta vettiga klädkombinationer på morgonen. Jag har dock sorterat en del så det fungerar lite snabbare, men det är fortfarande ganska knepigt.. 
Det kommer ju inte bli lättare heller så det är väl bara att bita i det äpplet och låta saker ta lite tid. 
Men så länge jag har tid att njuta en stund av morgonkaffet så är det hela väldigt lugnt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins