Instagram
söndag 12 mars 2017

Magsjuka och mellognäll

Vårt mellofirande igår blev lite annorlunda än vad vi planerat tyvärr, vi skulle hem till en vän och se på finalen, men när skejtaren kom hem från stugan så gjorde han det med en magsjuka av något slag så det var bara att snällt stanna hemma. Jag hade kanske kunnat ta mig iväg själv, men dels så tänker jag smittorisken och så hade även jag varit rätt sliten under dagen och räknade faktiskt med att ha skejtaren där att köra och stötta upp mig om jag inte skulle orka (jag är ju helt slut klockan tio på kvällen numera). 

Så vi satt hemma och kikade på finalen. Eller ja, skejtaren tittade på halva och sov genom halva.. dock missade han väl inte så värst mycket kan jag tycka. 
Bild lånad från Aftonbladet.se
 Jag hade inte riktigt någon åsikt om bidraget som vann när det vann, det har liksom gått mig lite obemärkt förbi. När jag väl faktiskt såg det (tittade aktivt när han gjorde sista uppträdandet) så kunde jag väl konstatera att den var okej. Uppträdandet med rullbanden var väl spexigt och så, men jag hade gärna sett Robins dansare tonade ned slisket en aning.. de är ju lite creepy i sin utstrålning. Jag vet inte om det är polon under kavajen, hur de smeker sig själva konstant eller hur de blinkar in i kameran hela tiden som gör det.. kanske kombon av det hela.. Men ja, annars var det okej..

Jag hade ju hellre sett Nano vinna, precis som hela svenska folket då. Jag har ingen förståelse för det där med den internationella juryn, vad har de med någonting att göra egentligen? Mello är väl ändå en svensk folkfest och ska man sitta i flera veckor och se den utdragna tävlingen och alla trötta bidrag som får en att gömma sig bakom en skämskudde bara för att sen inte få bestämma i slutändan? För det var ju ganska tydligt här att det var folkets trea som vann. Utan den internationella juryn hade ju Nano vunnit ledd av Wiktoria, vars poäng igår inte alls reflekterade hur omtyckt hon är av svenska folket. 

Nja, det var lite gnäll från min sida. Hade jag brytt mig mer så hade jag försökt skapa rabalder och starta namninsamlingar för att påverka svt att lägga ner det där med internationella juryn. 
Men orka det. Jag lämnar över det till någon som verkligen känner sig kränkt istället. 
Nu får vi heja på Robin när han åker någonstans (minns inte vart..) i maj, och hoppas att de lyckas tona ner slisket en aning innan dess. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins