Instagram
torsdag 1 maj 2014

Sköna maj välkommen

 Nu är vi alltså inne i sköna maj. Valborgsfirandet skedde i ett lugn, med Malin, hennes vildingar och min skejtare (jag har döpt om honom, mannen i mitt liv var så långt att skriva..:)) ute på min gård under ett körsbärsträd i full blom. Jag bjöd alltså hem dem till mig och sen lämnade jag dem att ordna kalaset medan jag stack till Böddi och blev superblond. 
Ni ser, souuperblond liksom, i love it!
 Så när jag kom hem kunde vi traska ut, tända grillen och larva oss och trixa under det vackra trädet med kameran i högsta hugg. 
 Sen åt vi, massor. Ungarna åt korv med bröd (och en hel del broccoli) medan vi åt en köttbit (ingen direkt koll på vad de handlat faktiskt...) och min skejtares goda quinoasallad. Alla fick dessutom bubbel för att fira in sommaren, även barnen fick sin egen variant med äppelsmak och Alvin kunde konstatera att det är alldeles för lite dricka i en flaska champagne vilket kändes som dagens sanning. 
 Sen fortsatte kvällen inomhus, framför tom och jerry, med goda samtal och hemmamys. 

Nu är vi redo för sommaren.

1 kommentar:

mitten

Senaste pins