Instagram
fredag 9 maj 2014

Gårdagens Eurovision

Gårdagens andra semifinal i Eurovision fick mig inte att se upp från datorskärmen särskilt mycket måste jag säga.. Blev rätt oinspirerad, och skejtarn satt och halvsov i soffan så jag tror han delade min entusiasm (han är annars väldigt schlager-peppad så det säger en del). 

Två bidrag var det i alla fall som stod ut för min del, framför allt Österrike. 
Dels sjöng hon bra, och dels står hon för så väldigt mycket bra. 
Sådant som Ryssland behöver ta del av. 
Det känns som hela ryssland behöver en kärleksfull kram av Conchita Wurst för att släppa allt hat. 


Den andra låten tillhörde Finland. Mest för att de var de enda som lät proffsiga.. som att de var ett band som ställde upp med en låt i eurovision, istället för att vara artister som finns till endast för att vara med i just denna tävling. Det kanske inte är så med de andra artisterna, men souperstar statusen uteblev hos de andra.


Bottennappet fick Polen.
Jag vill inte ens visa låten här.
Det var mest en blandning av 'sälj-en-grej-med-en-tjej' och förlegade könsstereotyper som de försöker framhäva. Förlegat var nyckelordet där.

Blir spännande att se lördagen! Vem hejar ni på?
(förutom Sanna då, hon är given).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins