Instagram
söndag 11 maj 2014

Gårdagens

Igår var vi på namngivningsceremoni för skejtarens sockersöta systerdotter. Först hade jag en morgon som gjorde mig lite ilsk på livet. Jag hade stigit upp tidigt, planerat att jag skulle ha en lång mysig morgon och sedan promenera i en timme för att köpa en present till skejtaren som snart fyller år (en present som bara fanns just på mobilia i några få exemplar så jag var lite pressad att få handla den så fort som möjligt). Så när jag stod hemma, med promenadskorna och jackan på, redo att sticka iväg, slog det mig; Var är mina nycklar? 

Efter frenetiskt letande i ett bra tag slår det mig.. dagen innan gav jag dem till skejtaren eftersom jag inte hade några fickor.. och nu var han ju i skejthallen. Attans bananer (det jag utbrast var lite mer grafiskt men ja..). Han har två uppsättningar nycklar på sig alltså, och mäklaren har den tredje.. Jag är fast i mitt hem. Kan inte promenera, inte shoppa och inte göra vad jag hade tänkt. 
Javisst är det lite småsaker. Men jösses vad ilsk man kan bli när planerna brister. 

Men det gick över på typen kvart. Jag tränade hemma, och gjorde mig sedan i ordning i lugn och ro inför dagens namngivningsceremoni.

Promenaden och shoppingen blev av idag istället, passade på när lägenheten ändå skulle visas och jag inte kunde vara hemma. 

Hur härligt är det inte förresten, att det är maj månad. 
och även om det var lite mulet och grått 
Så frös jag inte ett dugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins