Instagram
måndag 26 maj 2014

Från en felplacerad spindel till ett rent kaos

Det är otroligt ibland hur en sak leder till en annan som leder till totalt kaos i mitt sovrum. En jäkla spindel hittade jag i sängen, och när jag hämtat papper för att få bort den så var den borta... jag står blickstilla i några sekunder.. börjar sedan lyfta på täcke, flytta på kuddar, lyfter bäddmadrassen och ser den; blir så rädd att jag slänger ned den igen. 

Jag är inte rädd för spindlar. 
Men jag gillar dem inte så värst heller.. speciellt inte i min säng. 
Jag lyfter madrassen igen och misslyckas med att fånga spindeln som istället ramlar ned på golvet och springer in under sängen.. 

Jaha, då har jag inget annat val än att dra fram allt under sängen och dammsuga. Annars är jag övertygad om att jag blir attackerad av en mosterspindel när jag sover, och jag kommer aldrig kunna sova där igen.  
Så, sagt och gjort. Dammigt som tusan var det och jag känner mig trygg att spindeln är borta, men plötligt blir jag nyfiken på vad jag faktiskt förvarar under sängen.. 

Så det rotas, sorteras, skänks, slängs och slängs. Tygstuvar jag aldrig kommer använda, jeans sedan jag var 17 år som jag någon gång tänkt att jag ska få på mig igen (never gonna happen, bara att acceptera!) och en hel del inredningsdetaljer från när jag verkligen var inne i någon afrikansk stil, fast inte på ett väldigt snyggt sätt. Bort ska det! Helt onödigt att ha kvar grejer som jag inte tittat på de senaste fem åren, bara tagit med mig från boende till boende. 

Så en spindel leder till rensning. om jag lyckas få bot på kaoset jag skapar så kanske det var en bra grej att den där spindeln dök upp. 

kanske. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins