Instagram
fredag 6 juni 2014

Välkommen hit, vem du än är


I 24 år har jag bott i detta land. Sedan fyra år tillbaka är jag även medborgare i detta land. Jag blev medborgare främst för att jag ville kunna rösta i valet, men även för att jag känner mig svensk. Jag är inte född här, men att ha vuxit upp i denna kultur som jag älskar, detta folk som jag älskar och jag är så tacksam gentemot mina föräldrar för att de tog det läskiga klivet och flyttade en familj med fem barn till ett främmande land. 

På samma vis som jag har blivit svensk anser jag att andra också förtjänar den chansen. Jag älskar Sverige, dess mångfald, dess tillåtande kultur och det faktum att jag aldrig känt mig osvensk fast jag inte föddes i landet. 
Jag önskar att alla andra som kommit hit från främmande länder hade kunnat få uppleva detsamma. 

Kent säger det väldigt bra.

Välkommen, 
Välkommen hit.
Vem du än är.
Var du än är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins