Instagram
torsdag 26 juni 2014

Morgonens drömkök

Jag undrar hur många olika stilar jag egentligen har när det gäller inredning (och mode också för den delen, men det är ett helt annat inlägg). Det kan ändras från dag till dag, ena dagen är det stilrent och strikt och andra dagen är det bohemiskt och plottrigt. Jag går från färglöst till färgsprakande på några minuter och är lite splittrad i mitt tänkande helt enkelt. 

Alla köken nedan hade varit toppen, verkligen. Men just denna morgon är det nog den första bilden som tilltalar allra mest. Har snöat in mig på marmor, och hade jag fått bestämma så hade blandaren bytts ut mot en i koppar eller mässing, så att den verkligen stod ut mot den vackert spräckliga bakgrunden. 
 Kontrasten mellan de två första bilderna är rätt stor men jag har haft lite som tema genom mina tidigare lägenheter att köket är ett ställe där färgen kan få härja fritt (i det nuvarande köket gäller detta dock bara i inredningsdetaljerna och insidan av köksluckorna av strategiska försäljningsskäl). Man ska bli glad av att vara där och laga mat! Sen är ju färgen på det där ena överskåpet något som kan kallas en typisk 'irisfärg', I love it!
 Jag är inte så mycket för bardiskar och barstolar egentligen men här görs det riktigt bra faktiskt, tycker det lilla trappsteget upp i köket gör att det blir lite 'scenkänsla' över hela köksdelen, och framför allt känns det som ett kök att laga mycket mat i och umgås. Gott om arbetsyta, öppen planlösning och en färgskala som känns lättsam för ögat och på sitt neutrala vis låter maten vara huvudpersonen. 
 Ja ni ser, kontraster kontraster kontraster. 
Det var dagens inspo det.

Alla bilder hämtade från Hemnet inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins