Instagram
tisdag 17 juni 2014

En vardaglig nationaldag

 Idag är det Islands nationaldag, en dag jag oftast brukar fira med lite bubbel och jordgubbar. Denna dagen firade jag dock med tvättid och garderobsrensning. Bubblet får vänta till helgen, och det lär ju bli lite jordgubbar då också med tanke på att det redan är midsommar!

Framåt kvällen visade skejtaren att han var 'Ernst pojk' och började koka flädersaft, när klockan var strax innan tio.. Vid samma tid satt jag i soffan och gjorde ytterst lite. Vi kompletterar varandra bra på det viset kan jag tycka ;) 

Så om ungefär fem dagar ska detta vackra gå att dricka. Ska bli riktigt gott. 
Flädersaft är ju fantastiskt, men trots det luktar den färska blomman som katturin? Jag blev tvungen att ställa den på balkongen i väntan på kokning..
Märkligt hur skenet kan bedra sådär. 

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt med hemmagjord flädersaft! Det är ju så enkelt att göra med, tror jag måste ge mig ut och leta reda på nån buske jag kan sno lite blommor ifrån :)

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins