Instagram
tisdag 24 juni 2014

Här vill jag bo

Här har ni en gammal vagnhall som ligger i Limhamn, och sedan första gången jag såg den har jag velat ha den. 
 Var gång jag gått förbi har tankarna börjat snurra energiskt med planer på ett riktigt unikt hem, och vid ett flertal tillfällen har jag rotat ibland fackspråkliga .pdf-filer på Malmö stads hemsida för att ta reda på mer om byggnaden och framför allt komma fram till hur jag kan köpa den. 

För tänk att riva ut allt inuti, utom de detaljer som måste sparas för att behålla byggnadens själ. Tänk att skapa ett helt nytt hem, nya väggar, egen planlösning med en trappa som går upp i det höga tornet. Ett modernt, lite industriellt kök skulle passa den rustika fasaden (som behöver tvättas lite..) och tänk att få öppna upp och se ljuset flöda in via de pampiga fönstren. 
och tänk vilken trädgård sen! Beroende på hur mycket mark man hade fått på köpet hade det kunnat passa med en pool, och ett rejält trädäck med en stor grill och gott om sittplatser. Allt hade ju fått växa fram, såklart, i takt med vad ekonomin tillåter. Och så vet jag av erfarenhet att det inte går att skynda en renovering, speciellt inte av denna storlek. 

Jag misstänker att jag kommer drömma om detta i ett bra tag till. Då mitt rotande efter lösningar inte gav mer information än att kommunen äger marken, och om jag minns rätt är den är öronmärkt till pedagogisk verksamhet.
Så om inte jag kan få bo där så hoppas jag i alla fall att vagnhallen får husera barnen, eller på något sätt i alla fall stå kvar. 

Då kan jag ju fortsätta inreda stället i mitt huvud, och det är ju nästan som att göra det på riktigt.
fast utan slipdamm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins