Instagram
torsdag 12 juni 2014

Midsommartipset: Världens bästa potatissallad

När det kommer över en att midsommar är nästa vecka blir det lite stressigt kan jag tycka, sommaren går lite för fort! Men jag ser dock fram emot denna högtid och som vanligt drar jag fram mitt trumfkort; Världens bästa potatissallad. 

Jag skojar inte, detta är verkligen en dröm. 
När jag väl har lagat den detta året kan ni få se en bild på en färdig produkt, tills dess är här en lite äldre bild på härligt jorddoftande små knölar. 
nomnomnom

Receptet lyder:

1 kg potatis
1 kruka basilika
1 knippe gräslök
1 knippe rädisor
300 g ädelost
2 dl valnötskärnor
1 msk pressad citron
1 dl olivolja
Flingsalt
Svartpeppar

1. Koka potatisen. 2. Dela de större potatisarna när de är varma men hanterbara. 3. Slå olivolja och citron över samt smula ner osten. 4. Tillsätt nötter, rädisor och basilikablad. 5. Klipp ner gräslöken samt mal lite svartpeppar, strö ner flingsalt och rör om.

Eller om ni vill följa receptet som jag brukar göra det så gör ni såhär:

1. Titta lite på receptet ovan. 2. tappa bort receptet. 3. Storhandla och försök komma ihåg alla ingredienser, men glöm alltid bort en grej (gärna citronen). 4. Börja laga alldeles för mycket av salladen eftersom du är övertygad om att alla kommer älska den och rädd för att inte kunna frossa loss som en tok själv.. 5. Strunta i alla måttenheter! Höfta och kör på känsla (det är då det blir käärlek i maten), gå gärna bananas med osten på den varma potatisen, för det är magi som händer där.

Säg till vad ni tycker om ni provar den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins