Instagram
måndag 24 mars 2014

Dyr Dagg eller Billig flora?

 Dags att jämföra lite grejer!

Vasen Dagg från Svenskt Tenn är en skönhet, helt klart. Den har synts väldigt mycket i inredningssamanhang och jag har ofta suktat lite efter att få stoppa ned några frasiga tulpaner i den (vilket nästan lät snuskigt, jag vet!). Men prislappen på 2 500 kr är inget som får det att rycka i mina äggstockar inte.. För så mycket pengar kan jag ju köpa tio hatthyllor på ikea, eller gå helt bananas och köpa både massor med loppissaker och färg till att snygga till dem. 

 Men häromdagen såg jag denna, vasen Flora som kan köpas på Mio för 349 kr. Skillnaden i design skiljer inte alls mycket, möjligtvis att Dagg ser lite mer organisk ut medan Flora känns lite mer organiserad i sina bubblor (förstår ni?) men priset på denna är ju liiite mer plånboksanpassat. 

Men är det fusk? Och var ligger då det dåliga samvetet, hos tillverkaren eller hos köparen? Det är ju skillnad på den medvetne köparen som har koll på att denna liknar Dagg men är billig, eller så finns det hen som går in på mio och 'Åh men gudars vilken snygg vas!' och har ingen koll på att de fyndat en kopia... Hur tänker ni?

1 kommentar:

  1. Åh, jag är en sån som så gärna skulle vilka vara en "orginalare" men bara kan inte förmå mig att lägga ut 5 ggr så mycket som på en snygg look a like.

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins