Instagram
torsdag 28 november 2019

Hur jag kommer bidra till Black Friday hysterin

Är ni taggade på Black Friday? Jag är lite förvirrad på om det numera ens är en grej att det är just fredag, eftersom de flesta butiker verkar ha Black Friday hela veckan.. Men jag väntar nog i alla fall tills just fredag för att se om jag kan få allt så billigt som möjligt haha. 

För javisst, jag ska faktiskt bidra lite till den kommersiella festen. Jag tycker det är jättebra att många väljer att ha köpstopp istället eftersom de inte vill bidra till hysterin av att vi hela tiden köper mer och mer, vilket Black friday verkar ha blivit någon slags symbol för. Dock är det en ypperlig dag för mig som nyseparerad kommunalanställd att faktiskt spara lite pengar, när det faktiskt är lite tight. 

och då menar jag att jag sparar pengar eftersom jag tänker köpa sådant som jag ändå behöver, och hade så småningom köpt till fullpris om det inte kom en så praktisk svart dag mitt i allt. 

Så vad kommer jag lägga mina pengar på?
Jo, detta:

Fotoböcker! 
Min familj gör alltid en liten gemensam fotobok med alla oss syskon och syskonbarn, så skickas något ex till släkten på Island och en kopia är hos mina föräldrar där de bläddras i väldigt ofta. Det är ju så himla roligt med fotoalbum! Så förra året gjorde Skejtaren och jag flera stycken eftersom Smartphoto.se hade väldigt bra erbjudanden för Black Friday, och jag tänker att jag vill göra samma sak i år. Så nu har jag suttit febrilt och letat foton från min telefon, samtidigt som jag sammanställer boken med hela familjens bilder. 
Det är lite jobb, absolut, men det är så värt det i slutändan. 


Hudvård:

Jag ska kolla runt var jag kan handla med bäst rabatt (eller tipsa mig gärna!) eftersom jag behöver en ny kräm som den nedan som är min absoluta favorit just nu. Jag är inte den som lägger ned massor av tid på hudvårdsrutiner med krämer och serum och oljor och annat sånt flum, och faktiskt så köpte jag denna först för att jag fick den billigt och det är ju bra för mig som ändå inte vet vad jag håller på med.. Men det visar sig att jag visst kunde bli helt såld på en kräm. Jag använder den på kvällen och huden är så himla mjuk dagen efter! Sen har jag inte den blekaste aning om den gör något vettigt eller bara lägger en hinna på huden som gör mig mjuk men det orkar jag inte undersöka vidare. 
Det blir nog bra detta :) 


Pyjamas!:

Något jag verkligen velat ha i ett tag nu är en pyjamas. Jag har aldrig riktigt använt det innan, men jag känner mer och mer nu att jag gärna har något på mig när jag sover. Har till och med somnat med morgonrocken på några gånger (vilket inte hänt sedan Alvar var bebis och jag inte orkade ta av den för att han ändå kanske skulle vakna femtioelva gånger till haha). 
På Asos har de ju en kollektion som jag vet att jag tjatat om flera gånger, men den heter ju "TALL" och är gjord för giraffer som mig! och om de har en pyjamas som passar mina långa ben så kommer jag vara lycklig hela julen alltså. 


Så det är min plan för i år. Inget överdrivet. Dock kanske något mer slinker ned i korgen.. det händer ju så lätt :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins