Instagram
lördag 29 december 2018

Utrensning inför nystarten

Lite såhär inför nyår är det ju inte helt ovanligt att vilja rensa ut lite hemma, och just nu är det just detta som rör sig i min hjärna. Jag har börjat lyssna på boken om att städa enligt Konmari metoden, och har lyckats röja en hel del av mina kläder redan. I samband med detta tänkte jag också testa Sellpy, en tjänst som en kollega tipsade mig om. Man beställer hem påsar, och så fyller man dem med  kläder som man inte vill ha, beställer upphämtning och så sorterar de och fotar och lägger ut till försäljning. Jag brukar liksom inte orka med hela försäljningsprocessen och lämnar därför oftast allt till någon välgörenhet direkt, och det är ju inget fel i det. Men det är ju inte dumt om man får några kronor för plaggen, och allt som de inte kan sälja skänks ändå till välgörenhet. 
Det känns lite som en win win. 
 och den extra stora vinsten är ju att jag faktiskt kan se in i garderoben. Där är liksom luft mellan kläderna, och det är bara de kläder jag använder som hänger där. Jag rensade ut betydligt mer än vad som fick plats i de två Sellpypåsarna jag hade så jag har till och med fått beställa hem fler. 
Jag har filmat utrensningen, både denna och lite annat och tänker mig att det ska komma lite inspirerande filmer på youtube i januari. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins