Instagram
måndag 3 december 2018

Tre netflix tips från sjukstugan

Det blev visst lite sjukstuga för min del i slutet av helgen.. kände mig väldigt konstig igår och hade visst feber, vilket jag inte trodde då jag nästan aldrig har det... Så idag hänger jag hemma, käkar alvedon och vilar. Vilket i stort sett innebär att jag hänger framför netflix en hel del. 
Det jag sett mest nyligen är detta: 

The chilling adventures of Sabrina
Ni minns väl Sabrina the teenage witch? Det lite lättsamma programmet om en tonårshäxa som bor med sina fastrar och sin katt Salem som kan prata. Det är en remake av den serien, fast denna är ett par hundra gånger bättre. Denna är lite mörkare, med en feministisk underton som är väldigt uppskattad. Verkligen värd att se, speciellt om man sett den gamla varianten av serien. 

Set it up
En romantisk komedi som är lättsam när man är sjuk. Det var kanske ingen film jag vill se igen, men ibland vill man ha något enkelt och lite gulligt, och detta var en sådan film. I stort sett handlar den om två assistenter som har var sin störig chef och de försöker få ihop dem, så blir det lite intriger och sånt men allt löser sig i slutändan. Som en typisk feelgood film helt enkelt. 

Son of Patricia
Trevor Noah är så jäkla rolig! Nu har han en ny komedishow på netflix och han levererar som vanligt.  Har egentligen inte så mycket att säga om den, utan man måste helt enkelt kolla själv. Gillar man denna så finns det dessutom två eller tre andra lite äldre som han gjort. Så kolla in!

Nu ska jag se vidare på något medan jag kurerar mig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins