Instagram
måndag 27 augusti 2018

Jag vill flytta!

Hallå där i stugorna, hur har ni det? Jag har varit lite borta på sistone känner jag. Det blir så ibland, speciellt när man bloggat så länge som jag. 
Men men. Det är liksom bara att acceptera att det svänger lite. 
Nu hoppas jag att det svänger tillbaka, eftersom vi nu snackar om att flytta tillbaka till lägenheten. 
Det har ju börjat regna... och bli kallt.. och då är det sådär att vara kvar i stugan. 
Bjuder på några suddiga selfies från ett trångt boende. 
Missförstå mig rätt, jag älskar stugan. 
Men... 
Det är trångt här. Det är nog det som är svårast för mig just nu. Stugan är ju som att bo i en etta, och nu har vi en ettåring i vår etta. När jag vaknar på morgonen kan jag inte sätta på nyhetsmorgon på tv och dricka mitt kaffe, för då kanske jag väcker barnet. Nu kan jag inte heller sätta mig ute i trädgården och streama något, eller jo jag hade väl kunnat men det börjar bli lite kallt nu.. Dessutom står Alvars säng precis framför garderoben så det är rätt svårt att hitta kläder på morgonen. 
Jag vill kunna tvätta utan att koppla om vattnet och dra förlängningssladd, kunna beställa mat från mat.se (stugans adress är inte en "riktig adress" så det går nog inte) och cykla till jobbet på tre minuter istället för tio vilket låter bortskämt jag vet, men ibland börjar jag kl 6.15 och då vill jag sova så länge det bara går. 
Dessutom har jag nästan inga strumpor här. 
Jag har ju inte haft strumpor på hela sommaren. 

Ja, ni hör. Det är ju dags att flytta hem till trean och få lyxa till det med all rymd. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins