Instagram
tisdag 11 juli 2017

Vi har kakel i stugköket!

Idag har vi  jobbat hårt och jag har gjort mig förtjänt av min foglossning haha, vi har nämligen fått upp kakel i köket! Det är första gången någon av oss har kaklat, så vi visste väl inte riktigt vad vi gav oss in på. Men som det är med mycket annat så är det ju bara att köra på, och det var faktiskt inte så svårt. 
 Det som var svårast för mig var att nå alla skrymslen och vrår, då magen stötte i kanten på diskbänken rätt ofta, så jag fick up och sitta på den istället. Tur att den är väl byggd haha så den höll för en höggravid. 
Vi delade upp arbetet mellan oss. Skejtaren skötte allt förarbete och slabbande med fix, medan jag satte upp de flesta plattorna. 
Det blev riktigt bra, trots väggar som inte alls är raka någonstans. 
Imorgon ska vi foga och få det helt färdigt. 

Men ja, det var dagens uppdrag. 
Det tog inte alls lång tid egentligen, men ändå några timmar vilket såklart känns i min preggokropp, så nu vilar jag i soffan resten av kvällen och planerar lite inför lördagens Babyshower! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins