Instagram
onsdag 26 juli 2017

Spontan koncert på Katrinetorp

Häromdagen var jag på en lite spontan utflykt med min storebror, då han hade en biljett över att se (och lyssna till) Tomas Andersson Wij här i Malmö. När vi kommit fram till att det var en konsert där man kunde sitta ned under hela föreställningen kände jag att det absolut var något jag kunde hänga med på (var osäker på om man skulle behöva stå upp, eller sitta på marken och inget av det hade passat mina fogar för tillfället...). 
 Men själva stället överraskade mig ganska rejält faktiskt, eftersom det var så nära men kändes som att det var långt ute på landet. 
Stället heter Katrinetorp och ligger på andra sidan motorvägen från Svågertorp där Ikea och Bauhaus ligger, alltså där vi hängt väldigt mycket den senaste tiden. 
Innan konserten kunde vi sätta oss och beställa en väldigt god middag och tydligen så har de lunchservering på andra dagar, då jag funderar på att återvända dit för att äta mer (det var väldigt god mat). 
 Men just känslan av att vara ute på landet fast men egentligen är ett stenkast hemifrån gillar jag. Det är samma känsla vi har när vi är i stugan, som en liten oas mitt i myllret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins