Instagram
tisdag 14 februari 2017

Tankar från preggovecka 13

Vecka 13 har varit både händelserik och inte så värst faktiskt. Faktum är att jag var hemma från jobbet i stort sett hela veckan eftersom min kropp bara sa '- Nej, jag reser mig inte från soffan mer', och ungefär så fick det bli. Jag vilade i några dagar och fick sen en tid hos barnmorskan som bekräftade mina misstankar, nämligen järnbrist.

Eftersom det var en solig dag när jag skulle till mvc, och jag hade varit inne utan att röra på mig i några dagar så valde jag att promenera de tio minuter det tar till curakliniken från min lägenhet, och efter att ha promenerat lika långt hem så var jag helt slut i rutan. Dels fick jag ta en tupplur (eller ja, jag däckade på soffan), och dels fick jag min första känning av foglossning.
Happy Days alltså..
Foglossning är kanske inte så peppande redan i vecka 13 tänkte jag, men äh. Det kändes inte så farligt, mest obehagligt och en väldigt märklig upplevelse.
och sålänge jag fått medicin för utmattningen så kändes allt annat som petitesser.

Så egentligen var det bara det som var det stora. Jag fortsatte vara sugen på lösgodis, men lyckades sluta vara så superdupersugen på kakor och glass. Kanske var det den trötta kroppen som kände att den behövde energi i form av socker? Vore ganska häftigt om det stämmer :)


Magen är svår att dölja nu. Det är förvisso inte så att jag aktivt försöker dölja den, men det känns lite som att den är i ett mellanläge fortfarande, så att det är svårt att avgöra om jag är gravid eller bara har fått i mig lite för många semlor. Att den är så stor som den är har jag förstått ska bero mer på svullna tarmar än en stor bebis, den är ju bara ungefär i storlek som en citron nu.

Men utöver det har väl vecka 13 varit som vanligt. Huvudvärk och trötthet, men järntabletterna som jag började ta till helgen gjorde hela skillnaden och energin kom tillbaka igen.
Tack och lov för den.


Men nu kör vi på med vecka 14 istället.
Veckorna går ju rätt fort nu.
SparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins