Instagram
fredag 10 februari 2017

Blå sammet

Jag vet att det är mycket preggosnack här nu, jag ska försöka variera mig lite haha, et att det kanske inte är så intressant för dem som inte är på samma bana. Det är bara väldigt lätt att skriva om det då det är precis vad som rör sig mest i mitt huvud just nu :) 

Men en annan grej är som också har fastnat i mitt huvud är sammet! 
Jag har sett en del blå sammet på nätet på sistone... och jösses vad jag gillar det!
Denna blåa är från Ellos, riktigt fin med den lite ljusare varianten, men lite liten, jag vill alltid ha en soffa som jag kan ligga raklång i, med alla 183 cm. 

Vi har ju en rosa sammetssoffa i stugan, och den är ju den allra finaste möbeln där, jag verkligen älskar den, men det hade varit gött att få in lite sammet i lägenheten också. 
Fast helst till liknande pris.. Den rosa soffan kostade 800 kr på blocket.. precis lagom :)
Ikea släpper också en blå sammetssoffa snart med den nya Ikea Ps kollektionen, den kommer också i orange och nog även i grå, men den här djupa blå färgen är ju så himla fin!

Ett litet mellanläge vad gäller priset är ju att köpa ny klädsel till soffan, eller sofforna i vårt fall. Eller visserligen kanske det hade blivit dyrare med tanke på att vi har två soffor, men ändå. Köper man extra klädsel kan man ju alltid växla om man tröttnar. Jag hittade en variant på Bemz där det stod att det var sammet, men det är ju svårt att se på bilderna. 
Så jag har beställt gratis tygprover, vilket är mest för att jag ska kunna drömma lite :) Just nu med stuga, bebis och så kanske det inte är läge att spendera flera tusenlappar på soffklädsel som vi inte egentligen behöver.. men det kostar inget att känna och planera och drömma ju :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins