Instagram
söndag 12 februari 2017

Stugdamm och golv under fötterna

Idag har jag varit i stugan för första gången på rätt länge. Jag har ju mått lite halvdant den senaste tiden och inte riktigt känt att det varit läge att stå och bygga i kylan, men nu mår jag faktiskt bättre än på länge så äntligen fick jag ta del av renoveringen igen!
Det blir rätt dammigt och drygt när man hanterar isolering!
 Skejtaren har varit flitig trots min frånvaro från bygget, och han har i stora drag bytt allt gammalt, blött och ruttet som fanns under golvet mot friskt trä och sett till så att det inte blir röta igen. 
 Nu var det isolering som skulle på plats och sen kommer det läggas på jättefina, rejäla golvplankor. Tyvärr kommer de hamna under den gamla parketten ändå, fastän vi båda är överens om att de nya plankorna är mycket finare än parketten.. Men i detta fallet måste vi göra så nu, eftersom alternativet innebär att vi måste riva upp parketten i resten av huset också.. och det är vi inte så intresserade av att göra i nuläget. 
Vi tänkte ju inte byta något golv alls egentligen, det bara råkade bli så. 
 Men när solen strålade in på bygget och fåglarna kvittrade utanför så kunde vi faktiskt se ljuset i slutet på tunneln här. När väl golvet är på plats kan vi återgå till det vi egentligen skulle fixa, nämligen själva köket! Då kan vi börja göra det fint, beboeligt och praktiskt. 
Något jag verkligen ser fram emot blir något så enkelt som att kunna stoppa glasen med byggdamm i diskmaskinen, och packa upp dem i skåpen (eller hyllorna kanske..?) där de ska vara. 

Nu när energin är tillbaka och värmen ju bör börja ta fart så kommer det inte dröja länge innan vi har ett fungerande kök att börja bo in oss i. 
Som jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins