Instagram
tisdag 20 januari 2015

Supersnabba folielockar

Jag älskar när jag får ha lockigt hår. Mitt hår är av den sorten att det är spikrakt och tjockt, och ofta ganska svårt att ha att göra med. Vill jag ha någon slags lockar i dem brukar de ta en evighet att få till och de håller inte alltid måttet.. Så efter att ha surfat runt lite på pinterest hittade jag ett tips om att använda folie, och I shit you not; det gick fort, och det blev lockigt som ni ser på bilden! 
Happy days! 
Så jag vill dela med mig till er alla solidariska systrar som ofta lider av samma platta fall när ni vill ha hollywoodvolym och va va voom. Har ni trettio minuter (max) på er, en plattång och lite aluminiumfolie i skafferiet? 
Ja men då kör vi!
 Utgångsläget är såhär. Helt obehandlat, tvättat kvällen innan och sovit med det blött. Lite fluffigt och bångstyrigt helt enkelt. 
 1. Kamma igenom håret. Ta fram lite folie, och riv lagom stora kvadratiska bitar så du har några färdiga att jobba med. 2. Rulla en slinga hår runt ditt finger, och packa in den i folie som om den vore en liten potatis som skulle bakas (jag är hungrig..). 3. När hela håret är infolierat, ta plattången och kläm lite på varje foliebit. Bara så att det blir lite varmt, inte så att det liksom börjar lukta bränd potatis. 4. Låt håret svalna helt innan du enkelt drar loss foliepaketen. Sedan drar du fingrarna genom håret för att få önskad 'konsistens' på lockarna. 
 Voila! 
 Från och med nu är det såhär jag ska göra. 
Alltid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins