Instagram
måndag 26 januari 2015

Netto samlar pluspoäng hos islänningar

Skyr är en typisk isländsk produkt som jag åt som barn, typ som filmjölk men ändå lite annorlunda. Under åren i Sverige har jag ofta tänkt att någon borde ta och börja sälja Skyr här, och jag blev ju jätteglad när man började se reklam för produkten för bara något år sedan. Och javisst, den är god, nyttig och så, men den är dyr.. En liten portionsförpackning för 18-20 kr.. För ett mellanmål kan jag tycka det är ganska lite man får för pengarna.. Detta har stört mig lite, tills jag gick in på Netto i lördags.
Det visar sig att de har skyr, jättegod sådan förpackning som rymmer 500g och kostar 15 kr. 
En sådan upptäckt gläder denna islänning. Speciellt denna islänning som i nuläget lever på flytande föda på grund av en visdomstand från helvetet. 
Heja Island liksom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins