Instagram
onsdag 7 januari 2015

Ett steg i rätt riktning

Idag var en sån där dag. Redan tidigt i morse kände jag mig svullen (som man liksom ofta blir en gång per månad ungefär) och eftersom de flesta av mina byxor hängde på tork tog jag på mig ett par jeans som jag inte haft på mig på ett tag.. Bad idea om man säger så, det var inte så mycket plats för mig i dem. För att göra det hela lite mer spännande valde jag att väga mig just när jag fått på mig de där jeansen.. yeah. Kanske inte mitt smartaste ögonblick, men i mitt försvar så var klockan bara runt sex och då är jag inte helt klartänkt. 

Så redan i bilen på väg till jobbet bokade jag ett träningspass. och när jag gått runt en hel dag på jobbet (vilket var väldigt trevligt i övrigt att vara tillbaks och träffa alla) och känt mig plufsig och slagits med känslan av att bara vilja sticka hem och ta på mig mjukis blev jag samtidigt mer och mer målmedveten. På väg hem åkte vi till willys och jag fyllde korgen med i stort sett bara gröna och ekologiska produkter, olika smaker och olika tuggmotstånd. Få saker kan få mig så peppad som att handla nyttigt. 

Efter träningen var det så uppenbart. Efter träningen kände jag mig glad, inte alls svullen, mjuk i kroppen och kände att jag var på rätt väg, på väg mot mitt mål. 
Sjuhelsikes bra känsla det där. 
(och första gången jag någonsin skrivit sjuhelsikes..)
 Såhär blev kvällens middag i alla fall. En fröjd för ögat och väldigt gott. 
Superenkelt dessutom. 
Så kan man alltså vända en sån där sunkig skitdag till något motiverande, peppande och gott. 
Svettig träning och sallad. Sen sprudlar endorfinerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins