Instagram
tisdag 13 januari 2015

Kök på hjärnan

Som så många gånger tidigare fylls mitt huvud just nu av inredning, renovering, praktiska lösningar, preferenser hit eller dit när det gäller nytt boende. Såhär i början av året är det ju visningar konstant och många som vill sälja, till skillnad från innan jul när allt var stilla på den marknaden. Nu måste vi konstant väga det ena över det andra, är det viktigare med tvättmaskin eller stort badrum? Ett snyggt kök eller en bra planlösning? Högsta våning eller bottenplan? Dusch eller badkar? 
... 
Ja ni förstår. Jag är inte helt dålig på det här med att låta tankarna snurra i mitt huvud en halv evighet.. som tur är brukar de leda till något vettigt i slutändan :) 
Men jag kan nog tycka att det viktigaste rummet i huset i slutändan är köket. Vare sig det är nyrenoverat eller gammalt så är det vissa kriterier som bara måste klicka. 
Köket är ju hemmets hjärta, det är här man bor, samtalar, lagar mat, har fest (den hamnar ju här till slut..) och på något sätt lever. 
Det viktigaste för mig;
Helt klart arbetsyta. Jag gillar att ber ut mig i köket, och laga mycket mat på mycket plats. 
(sjukt bra då om där är en rejäl diskmaskin också). 

Men ja, svammel svammel. 
Här är lite köksinspo. 

Alla bilder från Hemnets inspirationssida. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins