Instagram
tisdag 13 augusti 2019

En liten eftersökt möbel

 Efter att ha letat och spanat i säkert flera månader så hittade jag till slut rätt. Jag har varit på jakt efter en möbel som jag kan göra om till en badrumskommod, och då har jag velat ha något äldre, något som inte redan är en kommod (då har jag ju inget att jobba med..) och som har precis rätt mått för det lilla utrymmet. 

och här har ni min pärla:


En liten byrå med en rejäl skiva röd marmor på toppen som blev min för en hundralapp. Hittills har jag slipat nästan hela och sen återstår att bygga om lådorna (så rör får plats), borra hål i marmorskivan för tvättställ och blandare, samt måla allt med en färg som gör att den tål att stå i ett fuktigt utrymme (både att den står i badrum och att stugan inte är isolerad kan bidra till lite bekymmer med trämöbler..). 

Den kommer nog bara ta några månader i den takt jag hinner göra grejer nu haha.. Nä, jag ska faktiskt lägga manken till och verkligen försöka bli klar så fort som möjligt då jag är så peppad på resultatet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins