Instagram
tisdag 9 april 2019

Solig lördag med spa inslag (och Iron man...)

Lördagen var en riktigt skön dag alltså. Solen stod på som bara den och vid något tillfälle var det över 20 grader i trädgården och jag kände att jag hade för mycket kläder på mig med jeans och kortärmat. Vattnet är ju äntligen påsatt i stugan så jag kunde ta tag i att städa! Alltid det första jag vill göra när vattnet kommer på, få bort dammet som samlats över vintern och förbereda för en ny säsong. 
Alvar ville såklart också hjälpa till, med lite cilit bang och en pocketbok kommer man långt :)
Han fick dessutom testa sin trehjuling för första gången. Det gick super, han trampar ju inte såklart, men han går fram liksom och det fungerar jättebra. Dock blev han ledsen när Skejtaren tyckte att han skulle ut och cykla i gångarna, det var nog lite för mycket just då. Så han fick stanna i den säkra trädgården och trampa runt :) 
När vi åkte hem sen fick vi besök. Malin och hennes Leona kom för att ha lite myskväll. Alvar stormtrivdes med sällskapet. 
 Leona skapade en liten myshörna på golvet åt Alvar och han tyckte så mycket om den att han stannade där tills det var dags att sova. Han låg till och med där och drack sin välling och borstade tänderna. 
 Sen när Alvar sov så blev det mer av en spa-kväll när vi drog fram lite sheet masker! Malin hade aldrig testat, och jag ville testa min guldmask som jag tyckte borde vara jättefancy.
 Jag såg ju mest ut som Iron man haha, och Malin hade svårt att hålla sig seriös för en selfie av någon anledning :) 
Sen fick de vara de första att provsova på soffan. 
En riktigt härlig lördag med andra ord. Jag hoppas innerligt att nästa vecka också bjuder på samma väder!
 Livet blir ju snäppet härligare då. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins