Instagram
tisdag 16 april 2019

En liten trädgårdsmästare och allt han vattnar

Jag har en känsla av att jag kommer fylla den här vattenkannan ett par hundra tusen gånger i sommar, om vädret är någorlunda vettigt. 
Inte mig emot. Kolla vilken nöjd liten man. 


Han höll sig utanför rabatten rätt bra också när vi vattnade vilket var tacksamt. Lite drygt med geggamoja.. sånt kan han göra på föris (och jag gör också det på jobbet.. så rätt nöjd på den fronten när jag är hemma..). 


Det han fick vattnat idag var några lökar med olika sorters liljor som vi köpte idag, ett spontanfynd vi hittade på Lidl för några småpengar. Jag älskar liljor, men köper dem inte längre som snittblommor eftersom skejtaren är känslig för doften (som jag älskar!), så jag ser fram emot att ha några i trädgården i alla fall. 



Vi har även vattnat våra nya små magnoliaträd som skejtaren köpte häromdagen, potatisen som ligger och gottar sig i jorden i väntan på midsommar, hallonbuskarna som bör ha massor med bär i år och trädet som vi flyttade i somras för att få lite skugga mitt på gräset (och det överlevde!). 


Vi ska sätta ned lite mer ätbara grejer tänker jag. Ibland får vi lite från mina föräldrar som har växthus som redan vuxit till sig lite, eller så köper vi lite större plantor. 
Tomater och zucchini känns självklart i alla fall. Kanske något mer. 
Det blir nog en spännande vår i trädgården i år. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins