Instagram
måndag 4 mars 2019

Jag kan inte ha det såhär!

Ursäkta den dramatiska titeln som bara delvis är clickbait, men ändå helt sann. Vi har ju vita tygsoffor just nu. Jag betonar just nu då detta är något som kommer förändras inom kort. Jag orkar inte ha vita tygsoffor länge. De är jättefina när de är rena, men att leva är fan inte rent alltså så det är ju så sjukt opraktiskt. Det som är praktiskt är att de går att tvätta i 60 grader och att man då kan få dem riktigt fina, vilket vi ägnade en del av helgen åt. Vi är väldigt sällan i tvättstugan eftersom vi har tvättmaskin i lägenheten, men ska man ge sig på att tvätta klädseln på två soffor så är det rätt bekvämt att kunna hänga upp allt i ett torkrum.. 
 Så det var min lördag det, att springa upp och ned med tvätt och att se till att våra soffor är väldigt tjusiga innan vi gör oss av med dem. 
 Alvar var mycket peppad på att springa runt i källarens alla skrymslen och vrår. Men efter att jag gjort detta nu är jag väldigt tacksam över att ha möjligheten att tvätta i lägenheten och slipper springa i trappor så mycket och tvätta all tvätt på en gång. 
Men ja, nu börjar projektet att byta soffa. 
Jag är så sjukt peppad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins