Instagram
söndag 3 mars 2019

Det är svårt att fota när man jagar småbarn

Idag var vi på kalas för min brorsdotter Agnes som blivit hela sju år gammal. Det var ju helfestlig att ha med sig Alvar, men nu i efterhand reflekterar jag lite över något som förändrats sen jag fick barn. 
Förr brukade jag fota väldigt mycket när vi var iväg, speciellt bilder på barnen och det uppskattades ju av alla, men nu hade jag knappt några vettiga foton från kalaset, eftersom min tid mest går åt till att springa efter den här unge herren. 
Jag klagar inte, han är rätt rolig att springa efter. Men jag ska försöka ha det i åtanke till nästa kalas att kanske bättra mig lite där. 
Vi kan ju titta på dem som faktiskt fastnade. 
Alvar såklart. 
 Evi också, Alvar gillade verkligen att vara på hennes rum och dra i alla grejer. 

 Alvar var rätt lycklig när glass och tårta kom fram. 
 Sen när de stora kusinerna (Aron, Indra och Lennon) gick ut för att sparka lite boll fick Alvar hänga med ut (tänkte att det var praktiskt att rasta honom lite så har vi det gjort och kan stanna inne resten av dagen med gott samvete...). 
 Han fick låna mitt pannband då hans mössa låg i bilen. Han var rätt fab med det :) 

Men ja, det var dagens stora bravader. Födelsedagstjejen Agnes fångades inte på bild, inte heller lille Einar som ju är den minsta och han som skickades runt till alla under hela kalaset. Men ja, bättre lycka nästa gång tänker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins