Instagram
torsdag 7 februari 2019

Tar tillbaka morgonstunden

Jag märkte att min morgonrutin ändrades när datorn gick sönder. Plötsligt var det ju inte lönt att ta fram den på morgonen för att få saker gjorda eftersom jag inte orkade med att hålla den helt stilla (om strömsladden åkte ut så dog den, och den satt fast med magnet och åkte ut hela tiden...). Så i samma veva så började jag sova lite längre på morgonen och inte få den här lugna starten på dagen lika ofta som jag egentligen känner att jag så väl behöver. Speciellt nu när det fortfarande är så mörkt ute. 
Att bara samla tankarna inför dagen, sätta upp en liten plan för vad jag vill åstadkomma, kanske börja fundera på helgen.. Det bidrar för mig till betydligt mindre stress under dagen. 
Så även om jag inte får till något blogginlägg eller hinner göra något vettigt så är det ju ändå en stund för mig själv. 
 Så tänk vad en ny dator kan åstadkomma. Det kostade bara en massa tusenlappar att komma till den insikten haha. Men det var det nog värt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins