Instagram
onsdag 6 februari 2019

Bloggens vara eller inte vara?

 Hörni, det är mitt veckan redan. Det går undan nu. Jag börjar sakta men säkert hitta tillbaka till en rutin med att blogga (och gärna vlogga också). Det vi försöker lösa nu är att få in ett skrivbord i hallen, och sen måste jag nog göra en sån där grej att jag avsätter ett visst antal timmar i veckan till att sitta vid det där skrivbordet eftersom det helt enkelt inte går längre att sitta i soffan med datorn lite när andan faller på.. Alvar kommer ju som en katt och typ lägger sig på tangentbordet då vilket försvårar min situation litegrann.. 
Sen blir det ju lite svårbloggat med tiden överlag. Jag har funderat flera gånger om bloggens vara eller inte vara med tanke på att hela bloggvärlden ju förändrats så mycket sen när jag började. Då fick man kommentarer på i stort sett alla inlägg, men nu när Facebook, instagram och snapchat har tagit över så pass mycket, och när majoriteten av alla som läser bloggar gör det via telefonen så blir kommentarerna så mycket färre, ofta uteblir de helt. 
Det är ganska trist faktiskt. Jag får mer utav bloggandet om man har någon att bolla med liksom, det var därför jag startade bloggen från första början. och då kanske det ger mig mer att satsa extra på Instagram och youtube? Där kommentarerna är fler och att vlogga är ju ett väldigt spännande och för mig nytt sätt att nå ut till folk, och att dokumentera livet. Dock är det betydligt mer tidskrävande, speciellt nu när jag inte riktigt vet vad jag håller på med haha. 

Så här var ett flummigt inlägg om mina tankar kring bloggandet. 
Jag har inte kommit fram till något vettigt. 
Inte mer än att vi kommer behöva ett skrivbord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins